EasyMedia
EasyMedia Logo

Aktualności

„Dlaczego spada zasięg głównych portali internetowych?”

Jak pokazuje ostatni raport dotyczący Internetu coraz mniej użytkowników spędza czas na odwiedzaniu pięciu głównych portali internetowych. Co więcej, liczba użytkowników nie spada. Zjawisko jakiego jesteśmy świadkiem to przeniesienie zainteresowania użytkowników z portali na serwisy społecznościowe czy informacyjne.

Dlaczego tak się dzieję?

Powodów jest kilka. Przede wszystkim dlatego, że Internet nie jest już w Polsce dopiero co raczkującym medium a w przeciągu tych kilku lat jego obecności społeczeństwo korzystające z Internetu zdążyło się wyedukować w jego zastosowaniu.

Dodatkowo sam charakter społeczeństwa zmienił się na przestrzeni ostatnich lat a jego główną cechą stało się nastawienie na informację.

Nie należy również zapominać o technologii, która co rusz dostarcza nowych rozwiązań poszerzających spektrum możliwości działania w Internecie.

Obecne czasy to era Web 2.0, które zmieniło paradygmat interakcji między serwisem a jego użytkownikami. Sprofilowane bardziej na użytkowników, Web 2.0 pozostawia im szerokie pole do własnej aktywności w Internecie. Użytkowników nudzi bierne odtwarzanie kontentu przez co rozpatrują portale jako nudne. Web 2.0 umożliwia użytkownikom tworzenie własnych kontentów co jest znacznie bardziej atrakcyjne niż bierne odtwarzanie treści na portalach.

Kolejna kwestia to poszukiwanie informacji. Kiedyś portale były uznawane za źródło informacji. Nowa technologia wyparła tą opinię poprzez umożliwianie docierania do poszukiwanych treści ze skutecznym pominięciem portali (patrz: Google).

Niemniej jednak, portale nadal są atrakcyjne jako te spełniające funkcje ogólnoinformacyjne dlatego zawsze będą miały swoich użytkowników. Dodatkowo wielu użytkowników posiada konta e-mailowe, z których nadal korzysta a które reklamodawny również nadal wykorzystują w komunikacji marketingowej z odbiorcami ich produktu/usługi.
Agnieszka Jamanek

23.09.2009